tytuł

sobota, 4 stycznia 2014

#49 Dlaczego NIGDY NICZEGO NIE ŻAŁUJ?

* * *

Jestem niestety typem osoby, która zbyt często rozmyśla nad sytuacjami,
które dziś są tylko przeszłością.
Jest mi niezwykle trudno odciąć się od nieprzyjemnych wspomnień, jestem pamiętliwa
i tu zostają przytoczone słowa: ,,Co by było gdyby...''. Przeszłość jest już historią,
a jak mówi nasz pan od historii : ,,W historii się nie gdyba, ale gdyby...''
No własnie. Co by było, gdyby to się nie stało?
O co mi chodzi, prawda? Opowiem na przykładzie.
Dawno, dawno temu miała miejsce pewna sytuacja, o której będę pamiętać do końca życia.
W wyniku natłoku słów, ostrych słów, na zawsze rozpadło się to,
co miałam nadzieję będzie trwać wiecznie.
Żałuję, że wtedy nie podjęłam innych decyzji. Żałuję, że zrobiłam to, co zrobiłam.
Żałuję... 
Też tak masz? Że żałujesz, że nie postąpiłaś/eś inaczej?

BŁĄD.

Jestem miłośniczką zapisywania cytatów, aforyzmów czy ,,złotych myśli''. Czytając książkę, może zainspirować mnie z niej tylko jedno zdanie- od razu je zapisuję, lub zaznaczam.
Dzięki czemuś takiemu, nauczyłam się przenosić cytaty w moje własne życie, z niektórymi utożsamiam się do dziś. Czasami mam tak, że przeczyta coś takiego raz- a to wywraca moje życie o 180 stopni. Np. przeczytałam gdzieś, że ,,Marzenia to takie, które się nigdy nie spełniają.'' Potocznie mówiąc ,,wkręciłam'' to sobie tak, że dziś śmiało mówię-
nie mam marzeń. A jak to rozumiem? Że prawdziwe marzenia się nie spełniają
a człowiek by się nie nudził wciąż do jednego dąży. Chore? Owszem.
Bo widzę jak innych marzenia się spełniają. Jak ludzie osiągają szczyty swoich możliwości, byle tylko spełnić własne marzenia. A ja? Nie, ja nie mam marzeń.

Do czego dążę... Chodzi mi o to, że gdy TY przestaniesz żałować czegoś, czego już nie chcesz lub po prostu nie da się zmienić, pogodzisz się z sytuacją.
Nie będziesz starał/a za dużo rozmyślać. Nie żałuj. Po prostu pogódź się z tym.

Dlaczego wcześniej napisałam o tych cytatach? Bo chciałabym się z Tobą podzielić tymi :

,,Codziennie patrz na świat,
jakbyś oglądał go po raz pierwszy.''
Eric- Emmanuel Schmitt




,,Nie żałuj, nigdy nie żałuj, że mogłeś coś zrobić w życiu a tego nie zrobiłeś.
 Nie zrobiłeś, bo nie mogłeś.''
Stanisław Rem





,,Los daje nam wiele życiowych szans, szkoda tylko, że dowiadujemy się o tym po fakcie.''
Agnieszka Lisak




Przemyśl to. I nie żałuj. Naprawdę, nie zmienisz już przeszłości. Pocieszające jest to,
że jest ,,jutro''. Jest ,,pojutrze'' czy ,,za tydzień'' lub ,,rok''.
Masz możliwość kreowania własnej przyszłości i nie zmarnuj tego :)

Post dla M. ; *

Nigdy niczego nie żałuj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz